Pendaftaran Murid Baru PAUDIT Al-Firdaus

Pendaftaran Murid Baru PAUD IT Al Firdaus

TPQ AL-FIRDAUS TETAP AKTIF SELAMA RAMADHAN

Cuaca masih gelap, remang fajar merona di ufuk timur, namun Ahmad dan Abi sudah bergegas turun dari Motor PCX yang di kemudikan ayahnya. Selepas mengucap salam dan memasuki kelas TPQ tak berapa lama santri-santri yang lain susul menyusul memasuki ruang kelas.
Tak lama riuh suara anak-anak mengucapkan salam dan meladfadzkan huruf-huruf Hijaiyah pun menyemarakkan suasana pagi selepas subuh seakan berlomba menyambut datangnya cahaya syuruq sebagai pertanda akan menggeliatnya roda kehidupan di hari itu.
Begitulah suasana pagi selepas subuh itu selalu mewarnai aktivitas TPQ AL-FIRDAUS Kapuas di bulan ramadhan yang penuh berkah ini.
Walau kadang masih terkantuk, santri-santri TPQ AL-FIRDAUS Kapuas enggan untuk tidak datang mengaji di pagi hari. Tentu saja hal itu sangat menggembirakan bagi para orang tua santri Melihat semangat anak-anaknya untuk belajar mengaji dan menulis huruf Al Qur'an di TPQ AL-FIRDAUS Kapuas. Semoga mereka kelak menjadi generasi qur'ani yang senantiasa istiqomah dalam memelihara kalimat-kalimatNYA dimuka bumi ini. Amiin yra (Anra180422)

Tidak ada komentar